ایست برای کاهش تعرفه‌ واردات فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، محمود اسلامیان، رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران درباره تعرفه جدید واردات بعضی از محصولات گفت: این کاهش تعرفه ها در حال حاضر فقط شمل دو کالای فولادی می شود و نباید به کالاهای دیگر سرایت کند.

اسلامیان با تاکید بر مزیت های اقتصادی و صنعتی فولاد برای کشور عنوان کرد: ایران در تولید فولاد سابقه 50 ساله دارد و اولین کشور در منطقه بوده است که توانست کارخانه تولید فولاد را راه اندازی کند. این صنعت مزیت های زیادی از جمله ذخایر مناسب سنگ آهن، زغال سنگ و گاز طبیعی برای صنایع معدنی در اقتصاد کشور دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: روند تولید فولاد در کشور رو به بهبود است و در حال حاضر با برنامه ریزی های انجام گرفته در حال اصلاح روند معیوب دولت قبل هستیم. زیرا در دولت قبل اتفاق های ناگواری از قبیل انتقال واحد های  فولادی به مناطق بدون آب رخ داده است. امروز به عبور تولید فولاد کشور از مرز 20 میلیون تن امید داریم.

اسلامیان درباره کاهش تعرفه ها افزود: امروزه جو کشورها طوری شده که اکثر کشورهای دنیا به حمایت از صنایع فولادیشان پرداخته اند که کشور های اروپایی و امریکایی از جمله این کشور ها هستن، بصورتی که صراحتا رئیس جمهور امریکا در سخنرانی خود حمایت این کشور را از صنایع فولادی کشورش اعلام داشت. در شرایط فعلی، اروپا برای فولاد مبارکه به ازای هرتن واردات به کشورهای واردکننده مبلغ 57 دلار جریمه درنظر گرفته است. امروزه در بازارهای جهانی تولید فولاد با افزایش مواجه شده است. کشور چین تولید خود را از 100 میلیون تن به نزدیک 800 میلیون تن رسانده است وبا کنترل مصنوعی ارز در کشورش امتیازات صادراتی برای تولیدکنندگان فولاد در نظر گرفته است که این امر تهدید بزرگی برای دیگر کشور های تولید کننده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: